אתם רוצים ליצור תכנים אבל אין לכם רעיון? יש לכם מטרה להשיג ומחפשים דרך להשיג אותה? במאמר הזה אציג 15 סוגי תכנים שאתם יכולים ליישם בעסק שלכם, כדי ליצור ערוץ טוב יותר, כלי שיווקי טוב יותר ולהגדיל את הקהילה ואת המכירות שלכם בעסק.

הרבה פעמים חברים בקהילה שואלים אותי – "איך את חושבת על רעיונות לסרטים? עשיתי כמה ונגמרו לי הרעיונות". או "יש לי המון ידע אבל לא יודע איך לחלק אותו לסרטי תוכן".

אז החלטתי לחלוק ולחשוף רשימה חלקית של סוגי תכנים שכל אחד ואחת יכולים ליישם.
היום נדבר על שני שלבים בתוכנית התוכן: סרטי חשיפה וסרטי סמכות.

סרטי חשיפה:

סרטים שנועדו לגרום לאנשים להתעניין ולרצות להיות עוקבים שלכם, להיחשף אליכם, לייצר חשיפה של קהל חדש ופוטנציאלי להפיכה לעוקבים נאמנים שגם יהפכו ללקוחות.

  1. הצגה עצמית, כמובן!
    סרטון שישמש כסרט פתיח לערוץ, הטריילר שלכם, הדף האחורי של הכריכה של הערוץ שלכם, הסרטון שהרבה פעמים יכריע אם להישאר בערוץ שלכם או לא. סרטון קצר וקצבי בו אתם מציגים את עצמכם בצורה קצרה וקלילה, מציגים את מהות הערוץ כדי שתוך כמה שניות נבין מה יצא לנו מלשוטט ולצרוך את התוכן שיש לכם להציע לנו. זה סרט כל כך חשוב, שאני מודה שטרם יצרתי לעצמי כזה כי אני כל הזמן עושה תיקונים ותוספות (עד שאתן לעצמי סטירה וירטואלית ואפרסם אותו). סרטון שאתם מגדירים כך שכל מי שנכנס לערוץ שלכם בפעם הראשונה, זה מה שיראו.
  2. טרנדים
    כל כך חשוב! זה מאפשר לכם להרוויח הון רשתי של מעורבות, צפיות ומוצ'ו חשיפה, כי תרכבו על פופולאריות של נושא מסוים. כמו למשל נטע ברזילי או החתונה המלכותית של הארי ומייגן. נכסו לעצמכם טרנדים ונושאים חמים ומצאו איך לקשר אותם לתחום העסק שלכם. עם קצת מחשבה וכישרון, אפשר לעשות את זה עם כל נושא לכל
    תחום, כמעט.
  3. רשימות
    אנשים מאוד אוהבים סרטי רשימות, בכל נושא בעולם. 10 דרכים ל…, 20 האתרים הטובים ל.., 5 המצלמות\אנשים\בתים\מדינות\מוצר ש… מליון דוגמאות ברשת. צרו את הרשימות שקשורות לתחום שלכם. יש ערוצים ביוטיוב שזה כל התכנים שיש להם – רשימות. יש ערוץ שהכל אצלו זה 10 ה…, ויש ערוץ שהמספר משתנה אבל הכל רשימות, זה סוג הערוץ שלו ואנשים יודעים למה לצפות וזה אחלה.
  4. דיעה הפוכה
    יצירת תוכן וידאו שמציג דיעה שהיא נגד הזרם, הפוכה מהדיעה הרווחת הפופולארית. למשל – לצאת נגד החתונה של הארי ומייגן, יגרוף הרבה מאוד מעורבות זה בטוח. כמובן עדיף להישאר באזור התחום שלכם, בטוח שיש מגוון דברים שאתם יכולים לתת עליהם דיעה הפוכה, אפילו לשם הדיון.
  5. שיתפי פעולה
    דרך מעולה להגדיל את מעגל העוקבים שלכם כי כך תיחשפו לקהלים חדשים של מי שאתם משתפים איתו פעולה. כמובן שצריך לחשוב טוב עם מי נכון לכם לשתף פעולה אבל זה פשוט עובד ברמות שאתם לא מבינים בכלל עד כמה. יש אינספור דוגמאות לשיתופי פעולה מוצלחים ברשת שהרימו את שני הצדדים למעלה.
  6. "לנכס" סמכות
    כמו לדבר על סלבריטי, למה כמו, בדיוק! צרו תוכן על מישהו מאוד פופולארי שיש לו בסיס גדול של קהל. דברו עליו בסרטון, רשמו את שמו בכותרת. זה יזרים אליכם הרבה טראפיק רק השתדלו לא "להכנס בו\ה" וגם לא לעשות את זה לעיתים קרובות אלא אם זה הקונספט של הערוץ. גם כאן, יש 2 ערוצים שאני מכירה שזה כל מה שהם עושים – מדברים על הצלחות של מפורסמים אחרים והערוצים שלהם מצליחים בטירוף!
  7. השראה
    כולנו אוהבים לקבל השראה, לצרוך תוכן שגורם לנו להרגיש טוב, שגורם לנו לחשוב, שעושה לנו נעים בלב ובנשמה.
    תנו לנו קצת סרטי השראה. אם זה ציטוט שהתחברתם אליו, אמרה כלשהי, רוטינה מעוררת השראה שלכם. צרו תכנים שיגרמו לנו לרצות לחזור לעוד, שיגרמו לנו לרצות לשתף אחרים כדי שזה יעורר גם בהם השראה. אלו התכנים עם המעורבות הגבוהה ביותר ברשת.

משהו שחשוב לזכור! 

סרטי חשיפה זה אחלה לייצר רעש, לייצר חשיפה, אבל זה לא בונה קהילה. בשביל זה צריך סוגים אחרים של תוכן, לכן אל תשקיעו רק בסרטים כאלו 🙂

סרטי יצירת קהילה וסמכות:

התמקדו ביצירת מערכת יחסים עם הקהל שלכם, אלו סרטים שבונים קהילה שתהפוך נאמנה ותחזור לצרוך עוד ועוד. תעזרו להם להאמין בכם. אלו תכנים שיעזרו לאחרים להכיר בכם כמומחים בתחומכם.

  1. מדריכים
    צריך לזכור שיוטיוב הוא מנוע חיפוש, אנשים לרוב מחפשים ביוטיוב עם התחלה של "איך ל" כל אחד בשפה שלו. צרו מדריכים שמעבירים מידע לקהל שלכם, דברים שיועילו להם, שיגרמו להם להעריך אתכם ואת המקצועיות שלכם.
  2. ראיונות
    מדי פעם תגוונו ותראיינו מישהו שיכול לתת ערך מוסף לקהילה שלכם. זה יכול להיות מומחה בתחום משיק, מישהו שעבדתם איתו על פרויקט, לקוח שיספר כמה הועלתם לו. יש משהו נחמד בראיון שובר שגרה, אבל לא מומלץ לעשות יותר מדי כאלו ולהפוך לערוץ ראיונות, אלא אם זו הכוונה.
  3. סרטי שיתוף
    תוכיחו איכות על ידי שיתוף טקטיקות שעובדות לכם. אתם רוצים להראות שאתם מומחים על ידי חשיפה של "מאחורי הקלעים" שלכם – מה עובד לכם בחיים ובעסק. איך אתם מנהלים זמן, לקוחות, עם אילו תוכנות, איך אתם עושים את מה שאתם עושים, כמובן במידה ובלי לחשוף את כללל הסודות 😉
  4. שאלות ותשובות
    פורמט סרטונים שמאוד מצליח ביוטיוב. כולנו אוהבים שעונים לנו על שאלות. זה בונה מערכת יחסים עם הקהל, מציג אתכם כמומחים, נותן לעוקבים שלכם תחושה שאכפת לכם מהם, שאתם מתעניינים ושאתם רוצים לענות לשאלות שלהם. אפשר לעשות את זה לבד ומדי פעם לגוון וליצור סרטון שאלות תשובות עם איש מקצוע מתחום משלים לשלכם.
  5. כושר מנהיגות
    השתדלו לא רק ללכת אחרי הזרם של טרנדים אלא גם ליצור משלכם. תובילו, תנהיגו, אנשים נמשכים לכריזמה, לחדשנות. להוביל תמיד עדיף על להיות מובל. אתם רוצים לשאוף שייחקו אתכם ולא לחקות אחרים. זה קשה, אפילו מאוד אבל פרייסלס! כשתהיו שם, תהיה לכם קהילה חזקה והשפעה עוצמתית על החברים בה ויהיה לכם סופר קל למכור.
  6. סרטי ביקורת
    סרטים שאתם מנתחים משהו, עדיף מחו"ל ולא מהארץ כי זו מדינה קטנה וכולם מכירים את כולם ומישהו כבר ייעלב.
    צרו השוואות ביקורתיות על סוגיות בתחום שלכם. זו דרך מעולה להפגין מקצועיות, וכל זה על ידי דיבור על עבודה של אחרים. לא מתאים לכל אחד, אלא אם אתם מעבירים ביקורת על דברים שלכם. אני עושה את זה בהרצאות שלי חופשי.
  7. כמובן! סרטי תוכן וטיפים.
    פשוט תנו ערך בתחום שלכם. צרו סרטונים קצרים עם מידע מועיל לקהל שלכם, ממש כמו המאמר הזה 🙂

כל אלו ועוד יעזרו לכם לפתח יחסי אמון עם הקהילה שלכם שזהו מרכיב קריטי להפוך עוקבים ללקוחות.
זו היתה חשיפה של חלק מתוכנית התוכן עליה אני עובדת עם לקוחות שלי, אם אתם צריכים עזרה לבנות תוכנית מפורטת בהתאם לשלב בו נמצא העסק והקהל שלכם, צרו איתי קשר

שיהיה בהצלחה והנה עכשיו אין תירוץ, תתחילו ליצור יותר תכני וידאו שיזניקו את העסק שלכם קדימה.