מה עושים המותגים הגדולים? כמה רווחי לעבוד עם משפיענים? הכל ממש כאן. 

 

זו היתה הפעם הראשונה שיצרו את יום התעשייה בכנס PLAYCON שזוהי שנתו השנייה
ובשביל פעם ראשונה, היה לא רע בכלל!

יצרו תמהיל מעניין של מרצים מחברות גדולות, מגוגל ובמאי שדיבר בכלל מהזוית של היוצר.
כולם הסכימו ששווה להשקיע ביוטיוב והמגמה הזו רק הולכת ומתעצמת בארץ.

הם התמקדו בחוויות, נתונים ודוגמאות לעבודה עם משפיענים והיתה הסכמה גורפת ביניהם
שזה עובד ושזה רווחי. כמה רווחי?
על פי המרצים, על כל דולר שמשלמים למשפיען, מרווחים 7 דולרים. כנראה שזה שווה את זה.
לא כולם נראו מרוצים מהעניין אבל הסכימו שזה רווחי.

מורן  זר קצנטשיין המקסימה שעובדת בגוגל ישראל נתנה לנו סטטיסטיקות על צריכה של תוכן
ביוטיוב ועל טרנדים.
באופן אישי היתי שמחה לשמוע ממנה יותר בתור הנציגה היחידה שמייצגת את הגוף שלשמו
התכנסנו – יוטיוב.

אחריה עלתה פז זביק מ GLASSESUSA שדיברה על דרכים שוות לשתף פעולה עם משפיענים,
כמה זה רווחי וכמה חשוב לעשות את זה נכון. הסבירה מהם המרכיבים להצלחה בקמפיינים
עם משפיענים וסיפקה דוגמאות משיתופי פעולה של החברה אותה היא מייצגת. היה מאוד מעניין.

היה פאנל נחמד עם מס' משפיענים ישראלים ונציגים של נסטלה ודומינוס שסיפרו על העבודה
המשותפת שלהם עם משפיענים. ואם לומר את האמת, זה הרגיש שהם לא ממש מתים על זה
אבל מודעים לרווחיות וממש נושכים שפתיים. נו בטח, לא פשוט שילדים בני 14-16 מכתיבים
לכם מה לעשות בקמפיין ואתם צריכים לשלם להם סכומי עתק ולעמוד בכל הגחמות שלהם.
ממש חבל שלא היה זמן לשאלות, זו היתה הזדמנות מעולה למנהלי השיווק בקהל לשאול
וחוץ מ2 שפשוט התפרצו ושאלו, לא היתה אפשרות.


שיתוף הפעולה של נסטלה עם יוטיוברים – גלידה בעיצוב של כפתור PLAY והכוכבים על העטיפה

יוני גולן מנהל KDS נתן הרצאה מרתקת על סוגים של שיתופי פעולה ובעיקר סוגי פורמטים דיגיטליים,
ועל התהפכות היוצרות בעולם התוכן.

אמרי אגמון, במאי קליפים דיבר על איך כל אחד יכול. מעבר לזה ההרצאה שלו השאירה תחושה קצת מוזרה בקהל.

אייל באמל, מנכ"ל YOOLA שהיא חברה מרתקת בפני עצמה דיבר על החברה שלו ועל מהלכים
של חברות גדולות במשק.

אז מה הבשורה?

הרוח נושבת לכיוון סדר עולם חדש בו המותגים יוצרים לעצמם את התוכן ולא מסתפקים בפרסומות
שיוצגו לפני או במהלך התוכן. אם זה תוכנית רשת של פפסי שהפכה לפיצ'ר. כן, פפסי עשו פיצ'ר
הוליוודי שאפילו הכניס להם כסף, חוץ מהפרסום. ואם זה ויקטוריה סיקריט שחיפשה דרך להכנס
לשוק בסין ולחזק את המותג שלה ואת האירוע השנתי שלה שהיה בירידה בשנים האחרונות – אז
היא הפיקה סדרת ריאליטי עצמאית ומכרה אותה לתחנת שידור בסין. התוכנית גרפה 8 בליון צפיות.
ואם זה סדרת רשת על טינדר (טינדר מכחישים שזה שלהם).

כללי המשחק ללא ספק השתנו

בשורה נוספת היא שזה כבר לא כזה נכון שבסדרות רשת משקיעים פחות ויוצרים רק תכנים
ב LPV (ר"ת low production value). ישנן יותר ויותר חברות שמשקיעות סכומים מרשימים על
הפקות איכותיות לסדרות רשת, אם זה כדי למשוך תשומת לב ולבלוט מעל התכנים הפשוטים
ואם זה באמת מתוך הבנה שהקהל שלהם צורך יותר יוטיוב מטלויזיה.

תכנים מצליחים ברשת עושים דרכם לטלויזיה ואנו נחשפים להידוק קשרים בין ענקיות כמו הוט, יס,
ספורט 5, רשת ועוד שמחזרים אחר יוצרי תוכן רשתיים ומציעים להם תוכנית אצלם.

עוד דבר שכל המרצים הסכימו עליו הוא שפשוט חייבים להיות שם. צריך לחיות את העולם הזה
כדי להצליח בו. אם זה יוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק.

מסקנות?

מי שעוד לא עובד עם יוטיוב, כדאי למהר, מי שרוצה לזנק בקפיצות גדולות למעלה צריך לעבוד
עם משפיענים, וההמלצה היא לא בהכרח ללכת ישר על ההכי גדולים ועמוסים אלא כאלו שבדרך
לתהילה, כאלו עם אלפי ועשרות אלפי עוקבים, מה שיאפשר גדילה וצמיחה משותפת.

ושיהיה לנו בהצלחה 🙂

סך הכל היה מעניין, שמחה שזה קיים ושמחה שהלכתי. עוד יותר אשמח אם בשנה הבאה ישימו יותר דגש על יוטיוב 😉