שיווק תוכן כולל יצירה, פרסום והפצה של מאמרים, פודקאסטים, וידאו ואפילו גרפיקות ותמונות.
כל מה שימשוך את הקהל אליכם ויגרום לו להיות מעורב. ההמלצה היא שילוב של כולם,
כדי להשיג תוצאות מקסימאליות ולהנגיש את עצמכם לקהל גדול ככל האפשר, שחלקו
יתחבר לפודקאסטים, חלקו לוידאו וחלקו למאמרים כתובים.

כשעסק מספק מידע מועיל, ערך אמיתי לקהל שלו בחינם, זה יוצר מעין תחושת מחויבות
והסיכויים שירכשו ממנו ולא מעסק דומה – עולים.

כשעושים את זה טוב, שיווק תוכן יכול להשפיע על פרמטרים רבים החל מאופטימיזציית
מנועי החיפוש, דרך חיזוק המותג ושיפור המרות ועד הגדלת מכירות.

עכשיו, מכל האפשרויות ליצירת תכנים שהזכרנו למעלה, תחשבו על 2 הנתונים הבאים,
ותבינו שכדאי שתצרו כמה שיותר תכנים בוידאו.

  1. גולשים זוכרים 95% מהמידע שצרכו בוידאו לעומת 10% שקראו. (רובכם לא תזכרו את
    המאמר הזה בכלל, לכן אני יוצרת אותו גם בוידאו)
  2. 57% מאיתנו קונים ממותג שאנחנו עוקבים אחריו באחת מהרשתות החברתיות

כשמיישמים תוכנית לשיווק תוכן, חשוב להראות שאתם בעניינים, עם היד על הדופק.
אחד הדברים האפקטיביים ביותר שתוכלו לעשות בשיווק תוכן, זה לדבר על נושאים חמים,
טרנדים ואירועים אקטואליים ורלוונטיים. מעבר לעובדה שזה מותיר רושם טוב, נושאים חמים
מטבעם מקודמים יותר ובעלי סיכוי גבוה יותר לויראליות ולכל הפחות חשיפה מוגברת.

קחו את מה שיש ביומן – חגים ומועדים, עונות, תוסיפו על זה נושאים חמים ואקטואליים והרי
לכם רשימת נושאים לתכנים. כל אחד מהם אתם לוקחים ומשייכים לעסק שלכם ולמה שאתם רוצים להגיד.

כל נושא מפרקים למילים רלוונטיות, וכל מילה כזו יכולה לצאת לתוכן שלכם על העסק, עם שיוך קצר לנושא חם.

למשל:

  1. יום העצמאות ה 70 למדינה! אירוע שקורה אחת לעשור.
    זה ממש אוטוטו, עוד 8 ימים אז אם עוד לא ניצלתם את הנושא הלוהט הזה, כדאי שתזדרזו.
    זה יכול להישען על המילה "עצמאות", או 70, או "חגיגות", ברביקיו\על האש.
  2. חגים – ל"ג בעומר ושבועות.
    נושא האש, מדורות, בשר, צמצום חופשת הילדים, לבן, חלב, עצים, איכות הסביבה, קציר, מים,
    ביכורים, 7 המינים, ועוד.

דוגמאות נוספות לאירועים ונושאים חמים ידועים מראש שאתם יכולים להתכונן אליהם –

  • עונת האביב שבאה עלינו לטובה,
  • סוף עונת הכדורגל, תמיד אפשר לשייך ווינריות, הצלחות, תארים לעסק. סך הכל מדובר במילים חיוביות.
  • תחילת עונת הרחצה,
  • סוף שנת הלימודים,
  • הקיץ שבפתח (אוקיינוס של אפשרויות)
  • תחילת עונת החתונות (גם כאן, אוקיינוס של אפשרויות)
  • המונדיאל שיתחיל ביולי ברוסיה

ואלו רק הדברים שאנחנו יודעים עליהם, בנוסף, השתמשו באירועים אקטואליים ככל האפשר.
מה לא יורד מהחדשות? אולי זה שווה תוכן שיווקי שלכם (טיסת השוקולד, קמפיין METOO).

ההמלצה היא כמובן לעבוד מראש על הדברים הידועים ביומן, 3-4 שבועות לפני.
כמובן שזה לא תמיד מסתדר וזה בסדר. אבל, אם יש לכם חדר כושר או חנות בגדי ים,
קייטנה מדהימה או סוכנות נסיעות, אל תחכו ליולי כדי לייצר תכנים על הקיץ 😉

מוזמנים להתייעץ איתנו לגבי תוכנית שיווק התכנים שלכם, מה כדאי לעשות בוידאו ואיך.
ואם אין לכם רעיון לתוכן שקשור לאחת הדוגמאות שנתי פה לנושאים, דברו איתי.

 

עד כאן להפעם, מוזמנים להציץ במאמרים נוספים