למה עברי לידר  גאון שיווק, מה הוא עשה עם 'מוגזם' ואיך כל זה קשור לעולם העסקים?

זמר הוא עסק לכל דבר וצריך להתנהג בהתאם מבחינה שיווקית ועסקית.
מי שעושה את זה נהדר, במיוחד בזמן האחרון הוא אחד עברי לידר.

עברי לידר החליט להגדיל את קהל המעריצים שלו, להתרחב לאופקים חדשים לעבר קהל צעיר שלא גדל עליו ופחות מכיר אותו. איך הוא עשה את זה ומה יש לנו כבעלי עסקים ללמוד ממנו?
בואו נבחן את קמפיין המוצר (שיר) האחרון של עברי לידר – מוגזם.

  • עברי השיק מוצר (שיר) קצת שונה ממה שהוא רגיל לעשות, כזה שפונה לנתח שוק אחר, קצת צעיר יותר כדי למשוך אליו לקוחות (מעריצים) חדשים ולהגדיל את הקהילה (קהל) שלו.
  • הוא השקיע בסרט שיווק (קליפ) מאוד איכותי והתאים אותו לנתח השוק אליו הוא פונה.

עד פה, אחלה. בואו נראה מה הוא עשה מבחינת פעולות שיווקיות. עברי לידר מצא דרך לייצר לעצמו חשיפה אדירה לקהלים חדשים על ידי שת"פים משובחים, יצר סקרנות עם טיזר, השתמש נכון בטרנדים, ייצר מעורבות עם הקהל החדש הזה (זה שם המשחק היום), סיפק שיטות תגמול למי שהשתתף ועבד נכון עם הנכסים הדיגיטליים שלו. גאון שיווק כבר אמרנו? הנה פירוט של המהלך השיווקי הגדול ביותר במוזיקה לשנה זו –

  1. עברי יצר טיזר לקליפ! הוא הצטלם בבית, מדבר למצלמה כביכול בפשטות, אך מאחוריו מסתובבות דמויות רבות בתחפושות ותלבושות, כולל אחד סאבלימינל. הוא סיפר לנו הצופים על הקליפ של הסינגל החדש שלו שעתיד לצאת, נתן רמיזה על האתגר ושיתף משהו אישי (השת"פ עם אחיו) שתמיד עושה את העבודה על בלוטות הרגש שלנו.
  2. עברי לקח טרנד מאוד חם של 'אתגרים' ויצר אתגר ריקוד של הכוריאוגרפיה בקליפ של השיר מוגזם. הוא הזמין את הגולשים לצלם את עצמם מבצעים את הריקוד ולשלוח אליו. אגב, כמובן שהכוריאוגרפיה היתה פשוטה מאוד בכוונה, כי הריקוד הוא לא האישיו פה. הוא קיבל מבול של סרטים של תלמידי תיכון, בנות בבריכה, כבאים בתחנה, מתעמלות קרקע ועוד המוןןןן
  3. לידר יצר שיתופי פעולה עם עסקים משלימים (זמרים אחרים) שלקהל שלהם הוא רוצה לחדור. הראשון היה 'סאבלימינל' איתו בכלל יצר את השיר, וגם שיתף אותו בטיזר. שיתוף פעולה מעניין בין שני הזמרים שנולד מהיכרותם בתוכנית הריאלטי אקס פקטור בה שניהם שופטים.
    השניה היתה 'שפיטה' ש"מארחת" אותו לריקוד, דמות רשתית חזקה בעיקר בקרב צעירים אליהם הוא פונה.
  4. את המשקיענים שנענו לאתגר הוא תגמל בכך שהעלה את הביצועים שלהם לריקוד לחשבון האינסטגרם שלו ואת המצטיינים העלה לערוץ היוטיוב שלו (מוזמנים להכנס לראות בערוץ שלו)
  5. עברי דאג לעדכן אותנו כל הזמן בהישגים – כשהוא הגיע למליון, 2 מליון, 3 ו 4 מליון. מה שתרם עוד ועוד לבאזז סביב השיר שבינתיים כבר הפך ללהיט ברדיו.

ועכשיו להישגים

  1. השיר הפך ללהיט היסטרי! ומחץ את הביקורות על "שינוי הסגנון" ואלו שהלכו רחוק מדי עם "בגידה". אז כן, יש כמה לקוחות שלו שהכריזו על החרמה\עזיבה ("אפסיק לשמוע אותך"), אבל זה כנראה מתגמד והיה לגמרי שווה את זה כי עברי לידר הרוויח המון לקוחות חדשים והגדיל את הקהילה שלו משמעותית על ידי חיזור אחר הקהל הצעיר.
  2. עברי ידוע כמשקיען בכל נושא הוידאו ובכל זאת, יש לו בערוץ רק וידאו אחד שחצה את רף המיליון והגיע ל 6 מליון צפיות. זה היה "מישהו פעם" מלפני 5 שנים. מאז אף וידאו שלו לא הצליח לעבור את ה 800 אלף, גם לא הקליפ של אלוף עולם שזכה בשני פסטיבלים בחו"ל. והנה, 'מוגזם' עם מעל 5 מליון צפיות וממשיך לעלות מדי יום.
  3. ההשקעה הכספית בסרט השיווק (הקליפ) השתלמה! גם בגלל החשיפה, כמות הצפיות שהחזירו חלק (קטן) מההשקעה אבל כל אלו זוטות. הקליפ זכה במקום הראשון בתחרות קליפים עולמית שנערכה בהודו. כבוד גדול לעברי. הקליפ עצמו מאוד מושקע ומיוחד, אבל! אני בספק אם היה מגיע להישג הזה ללא הבאזז השיווקי שהוא יצר סביב השיר והקליפ לפני כן.

עברי לידר הוא בהחלט אחד הזמרים (אם לא הכי) שמבינים איכות ומשקיעים בהפקות הקליפים אבל לא רק.

בהופעות גדולות, עברי דואג לצוות רחב של צלמים שמכסים את ההופעה ממגוון זויות ומשכיל ליצור מזה אחר כך יופי של קליפים שעולים לערוץ היוטיוב שלו.

זה גם עוזר לו להפיץ את הבשורה של המוזיקה שלו וגם מניע את הקהל שלו לפעולה כשהוא עושה לנו חשק ללכת להופעה שלו (אם לא הייתם, מומלץ בחום).

הוא לא הזמר היחיד שמצלם הופעות, השאלה איך מצלמים ומה עושים עם זה.

 

כמה פעמים הרצתם, הדרכתם, הופעתם ולא עשיתם כלום עם הוידאו? או שבכלל לא דאגתם שזה יצולם?

תזכרו את ההישגים של עברי לידר, ותשקיעו יותר בוידאו 😉

מוזמנים לספר איך אתם משלבים וידאו בשיווק שלכם.