מאת עדי גולן, במאית ומדריכה לשיווק בוידאו
בחודש אפריל השנה (2017) פייסבוק עשתה צעד נוסף בשילוב וידאו בפלטפורמה החברתית הפופולארית ביותר בעולם.
במסגרת המלחמה בין פייסבוק לגוגל, הרחיבה הרשת החברתית את השימוש בוידאו וכעת, אחרי שכבר התרגלו להעלאת תכנים, לוידאו לייב ולתמונת פרופיל בוידאו, הגיע הזמן של הקאבר.

פייסבוק הכריזה לא פעם שהמטרה שלה היא שרוב התוכן בפלטפורמה יהיה וידאו וכנראה שהכוונה היתה גם ברמה העיצובית של הדפים. דפים עסקיים יכולים להנות כעת מהחלפת תמונת הקאבר לוידאו קצר. בניגוד לוידאו בפרופיל שם האורך מוגבל ל 7 שניות בלבד, לקאבר ניתן להעלות סרטונים שיווקיים של ממש באורך של עד 90 שניות!

המטרה של פייסבוק לשפר את התנאים של העסקים בפלטפורמה כדי שחלקם לא יראו צורך לצאת מרחבי הפייס, יוותרו על אתר עסקי ויסתדרו מצוין עם עמוד עסקי מושקע בפייסבוק. המטרה של הוידאו בקאבר משתווה לוידאו בדף הבית באתר.

אחד העמודים הראשונים בהם הופיע וידאו בקאבר הינו העמוד של הסדרה המעולה נרקוס.

הפיצ'ר עוד לא פתוח לכולם, פייסבוק פתחה זה את זה תחילה (כמו כל פיצ'ר חדש) למעט מאוד עמודים בחודש אפריל, עמודים עם מליוני עוקבים ולייקים וחשיפה מאוד גבוהה. בחודש האחרון צצו מספר עמודים נוספים עם וידאו בקאבר שלהם והיום גם חלק מהישראלים יכולים להנות מהפיצ'ר המדליק הזה. הדיפולט של הוידאו הוא ללא סאונד, וצריך ללחוץ על כפתור הסאונד כדי לשמוע ולא רק לראות. ראינו כבר עמודי סדרות, עמודי משחקי מחשב ולאט לאט זה נפתח ליותר ויותר עמודים עסקיים.

איך זה הולך להשפיע על השימוש באתרים של העסקים הקטנים, כמה אנשים ינצלו את הפיצ'ר ויחליפו את התמונה בוידאו? ימים יגידו אך סביר מאוד להניח שזה ילך ויצבור תאוצה הרבה יותר מהוידאו בתמונת הפרופיל.

באופן אישי אני חושבת שזה מעולה, ישדרג מאוד את הנראות של העמודים העסקיים שיקבלו חזות של אתר עסקי.

מוזמנים לקבוצת הוידאו שלנו, לקבלת טיפים לשימוש נכון בפיצ'ר החדש.
שיהיה שבוע טוב לכולם וספרו לנו מה דעתכם על הפיצ'ר!