עד לא מזמן אנשים וכך גם עסקים שפטו הצלחה של וידאו לפי כמות צפיות.
אולם ישנן כל כך הרבה דרכים לרמות כמות צפיות – אם זה קליקים בתשלום,
תוכנות הטענה חוזרת כל 5 שניות ועוד, שיותר ויותר אנשים הבינו שאין ליחס לכך חשיבות.

בפעם הבאה שאתם מתלהבים מכמות צפיות שהמקדם שלכם השיג לסרטים שלכם,
תשאלו את עצמכם (ואולי את המקדם) את השאלות הבאות:

האם אתם יכולים להוכיח שהצפיות בכלל אמיתיות? שלא נוצרו באמצעות תוכנה?
האם המספר הזה טוב עבורכם?
האם אתם יודעים אם הצפיות שייכות לאנשים במיקום הגאוגרפי אליו אתם מכוונים?
האם אתם יודעים משהו על האנשים האלו מאחורי הצפיות? מי הם?
האם אתם יודעים למשך כמה זמן הם צפו בוידאו שלכם?
אתם יודעים איזה רגש הביעו כלפי הוידאו? אהבו? שנאו? התרגשו? צחקו?
בדיוק כמו 'טראפיק' לאתר, מספר הצפיות הוא הוכחה לתנועה, לא שום דבר מעבר.
האם תעדיפו 1,000 צפיות רנדומליות או 10 צפיות של אנשים שצפו עד הסוף,
אפילו ראו שוב, התקשרו והתעניינו בשירות שלכם?

אז אם כמות צפיות לא רלוונטית, מה כן?

  1. זמני צפייה. אם אנשים שצופים בווידאו שלכם נשארים עד הסוף או כמעט עד הסוף,
    תדעו שהמסר שלכם עובד ועובר.
  2. מעורבות רשתית. האם אנשים משתפים את הווידאו? מגיבים עליו? מדברים עליו בטוויטר
    או לוחצים לייק בפייסבוק? כל אלו מספקים אינדיקציה שהווידאו שלכם יוצר עניין.
  3. יחסי המרות. האם צופים מגיבים להנעה לפעולה שבחרתם בווידאו? מהם יחסי ההמרות?
    כמה צופים נקטו בפעולה שרציתם? (השאירו פרטים\ צפו בעוד וידאו\ רכשו\ נכנסו לאתר\ התקשרו).
  4. מקורות צפייה. כמה צפיות היו דרך האתר? כמה דרך דף הנחיתה? קמפיין בפייסבוק? לינקאדין?
    זה משהו שכדאי לבדוק כדי לדעת איפה להשקיע את המשאבים השיווקיים בעתיד, איפה זה עובד ואיפה פחות.

בפעם הבאה שמישהו משוויץ ואומר לכם שהווידאו שלו הגיע ל 160 אלף צפיות, תהיו מתחשבים ותשיבו – אז מה?

אנו ממליצים לבדוק את הסטטיסטיקות של הסרטים ביוטיוב או פשוט לפנות אלינו ולקבל מידע על הערוץ החכם.