1 להגדיר ולדייק את הקהל שלכם

שיווק זה בעצם להעביר את הערך המיוחד שלכם לקהל ספציפי
המוצר או השירות שלכם לא תמיד יעניין את כולם וכדאי לוודא שהמסר
שמעבירים בוידאו מכוון במיוחד לקהל הייעודי הספציפי שיכול להתעניין ולקנות מכם

למשל: סרט לשיווק אוניברסיטה. האם לפרט על תוכנית הלימודים? על היתרונות
האקדמיים של המוסד? על חיי החברה וחיי הלילה מסביב? לספר על חוויות של
סטודנטים או מרצים? הכל ?תלוי בקהל היעד של הסרט, האם מדובר בתלמידים?
בהוריהם? ומה מעניין אותם לדעת על המקום

2.  ספרו סיפור מדהים שיצור חיבור רגשי בין הצופים אליכם

היינו רוצים לחשוב שאנחנו פועלים לפי ההיגיון, אנחנו לא. לרוב אנו מונעים ע”י הרגש,
אפילו הקניות שאנו עושים הן מתוך החלטה רגשית ולא רציונאלית.

רוב הסרטים העסקיים מדקלמים עובדות, תכונות והטבות, זו בדיוק הסיבה שהצופים
לרוב לא מגיעים לסוף הסרט ונוטשים במהלכו. אם אתם רוצים שהצופים יראו את הסרט
שלכם ויזכרו אותו, אתם חייבים להתחבר אליהם ברמה הרגשית.

לדוגמה – סרטון גיוס המונים של הזמרת אורלי פיינברג שמגייסת אנשים דרך סיפורה האישי.

3.  תראו, אל תגידו

וידאו הינו כלי שמערב גם ויזואל וגם סאונד. למה להסביר איך המוצר/השירות שלכם עובד
אם אפשר להראות אותו בפעולה? אחת הסיבות לפופולאריות העצומה של וידאו היא העובדה
שניתן להעביר כל כך הרבה אינפורמציה בזמן כל כך קצר בשל היכולת להמחיש –
ליצור עולם שלם סביב המוצר שלכם.

4. הלקוח שלכם הוא הפוקוס, לא אתם

הלקוחות שלכם רוצים לדעת איך אתם תפתרו להם את הבעיות, זה מה שמעניין אותם,
זה מה שחשוב להם. לא תמיד תעניין אותם היסטורית העסק והתהליך שעברתם.

ועדיין, רוב הסרטים העסקיים היום לא נוצרים מנקודת המבט של הלקוח. עסקים ממשיכים
ליצור סרטים שעוסקים בעצמם. שימו את עצמכם בנעלי הלקוחות ונסו להבין – מה מעניין אתכם?
מה הבעיות שלכם ומה הפיתרון שמוצע? תנו לצופים משהו שיוכלו להתחבר אליו, שיגרום
להם לראות את עצמם בוידאו שלכם.

5. שתפו דברים אישיים

כל עסק נדרש לרמה של שקיפות, זה עניין חדש לרוב החברות. למשוך את תשומת
הלב של האנשים זה רק החלק הראשון, לגרום לכך שיהיה להם אכפת מכם, לגרום
לכך שיקנו מכם, זה כבר סיפור אחר. איפהשהו לאורך מעגל הקנייה סביר להניח
שתצטרכו לחשוף מעצמכם יותר ממה שהייתם רגילים בעבר. במה אתם מאמינים?
מהם הערכים שלכם? מה מרגש אתכם?

למה שמישהו יקנה דווקא מכם כשיש לו עשרות או מאות אפשרויות דומות אחרות?
זה מעולם לא היה חשוב, היום כן.

כבר לא מדובר ב- מי נותן את המוצר הכי טוב, או הכי זול.
מדובר ב- למי אני כלקוח הכי מתחבר, את מי אני בוחר לפרנס.

6. הנעה לפעולה

ליצור סרט מוצלח זה חשוב, אבל אם הוא לא יניע את הצופים לפעולה – לא השגתם דבר.
תדאגו שהסרט שלכם יגרום לצופה לנקוט בפעולה אליה אתם מכוונים. אם זה להשאיר פרטים,
להתקשר, לצפות בסרט נוסף, להירשם לדיוור או לרכוש דבר מה. כל סרט עסקי חייב להכיל הנעה לפעולה.

7. SEO

ודאו שאתם פועלים לפי ה- SEO בבחירת הכותרת לוידאו, בכתיבת התקציר בתיבת התוכן
ובפרסום בפלטפורמות השונות. SEO משפר מאוד את רמת החשיפה של הסרטים שלכם
ברשת ובטראפיק לאתר ובסופו של דבר החשיפה הזו תוביל למכירות.